Gratis fragt over 295 kr. - ellers 25 kr.

Gratis fragt over 295 kr. - ellers 25 kr.

Dag-til-dag levering

Dag-til-dag levering

Kvalitet til lavpris

Kvalitet til lavpris

Bedst bedømte

Bedst bedømte

Kategorier

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser på jala-helsekost.dk

Nedenstående betingelser er gældende for alle handler inden for DK mellem kunden og Jala-Helsekost – Møgelhøj 8 – 8520 Lystrup.
Dørsalg er ikke muligt.
CVR: 30238761.
Telefon: 89 88 08 89
Mandag: 10.00-12.00 & 13.00-16.00
Tirsdag: 10.00-12.00 & 13.00-16.00
Onsdag: 10.00-12.00 & 13.00-16.00
Torsdag: 10.00-12.00 & 13.00-16.00
Fredag: 10.00-12.00 & 13.00-15.00
Lørdag: 08.00-12.00
Søndag: 08.00-12.00


Mail: jala@jala-helsekost.dk
Webshop: www.jala-helsekost.dk

Priser:

Du behøver ikke at oprette dig som kunde for at handle hos Jala Helsekost.
De priser, du har handlet til på hjemmesiden, er de gældende. I alle priser, der er i danske kroner, er 25% moms medregnet.
Porto opkræves ikke inden for DK.
Der tillægges kun Ekspeditionsgebyr på 25 kr. incl. moms ved varekøb under 295 kr.

Bestilling:

Denne skal foretages via:
- vores hjemmeside: www.jala-helsekost.dk
Opret dig som kunde? Du har mulighed for at oprettet dig med Brugernavn og Password på vores hjemmeside, så slipper du for at indtaste dine personlige oplysninger næste gang du handler hos Jala Helsekost. Det er dog ganske valgfrit om du ønsker at oprettet en kundeprofil - eller du blot laver en "engangsbestilling", hvor du udfylder alle de obligatorisk felter (markeret med en *). Dine personlige oplysninger bliver ikke videregivet eller på andre måder udnyttet kommercielt - disse forbliver fortrolige hos Jala Helsekost.

Salg/Levering:

Jala Helsekost sender kun varer i Danmark.

Leveringsalternativer (Pris i parentes)

- DAO: Levering til Pakkeshop (25 kr.)
- DAO: Levering til privatadresse (19 kr.)

- GLS: Levering til Pakkeshop (9 kr.)
- GLS: Levering til privatadresse (25 kr.)
- GLS: Levering til erhvervsadresse (25 kr.)

- PostNord: Levering til Pakkeshop (9 kr.)

Normalt afsendes varen inden for 1-3 arbejdsdage. Leveringstiden er 1-2 dage.

Er din bestilling ikke en lagervare, afsendes ordren først, når vi kan foretage en samlet levering – ofte 3-4 arbejdsdage.
Såfremt den oplyst e-mailadresse er korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse samt en statusmail, når forsendelsen er afleveret til GLS.

Er forsendelsen ikke modtaget inden 4 arbejdsdage fra bestillingen, bedes Jala Helsekost straks kontaktes mhp. efterlysning af forsendelsen.

Flexlevering med GLS er på kundens eget ansvar. Jala Helsekost leverer ikke varer på efterkrav.

Returneres forsendelsen af GLS til Jala Helsekost pga. forkert oplyst adresse eller "ikke afhentet forsendelse", påhviler den ekstra porto kunden selv.

Er et eller flere af dine produkter gået i stykker under fragt, bedes du kontakte os senest 5 dage efter modtagelse på e-mail jala@jala-helsekost.dk. For at give dig den bedste hjælp, bedes du venligst oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte billeder af selve pakken, indpakningen og det/de produktet/produkter, der har taget skade, indtil vi har været i dialog omkring problemet, og løst det for dig. Hvis pakken er intakt og der ingen synlige skader er, skal vi stadig have de efterspurgte billeder.

Betaling:

Kortbetaling: 
Ved Dankort-betaling skal du benytte flg. på Dankortet:
- Kortnummer: de 16 cifre på forsiden af betalingskortet.
- Udløbsdato: er angivet på forsiden.
- Kontrolcifre: de tre sidste cifre i feltet på bagsiden.
Der pålægges intet gebyr ved benyttelse af betalingskort.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.  

MobilePay: Når du betaler med MobilePay, godkender du, at Jala Helsekost må trække pengene fra det kort din MobilePay er koblet op med.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Beløbet kan max være reserveret i 30 dage.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Ved betaling med VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker. Ved betaling med MobilePay reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.

Produktinformation:

På vor hjemmeside oplyses varens væsentligste egenskaber. Yderligere oplysninger kan fås ved at linke til producentens hjemmeside, kontakte producenten eller Jala Helsekost telefonisk eller pr. mail.

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved ved kontakte os pr. telefon (7196 5559) pr. mail: jala@jala-helsekost.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som også er vedhæftet din ordrebekræftelse. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Såfremt du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du venligst udfylde formularen herunder, hvorefter du kan udskrive dokumentet.. Vedlæg venligst blanketten sammen med din returforsendelse. Har du ikke en printer, kan du vedlægge et håndskrevet dokument, hvoraf de ønskede informationer fremgår. Du skal stadig udfylde formularen.

Tryk her for at gå til returseddel

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 40-70 kr. ud fra gældende takster med GLS og PostNord. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må anses for at blive forringet eller forældet hurtigt (herunder fødevarer og varer der skal opbevares på køl).
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.

Du mister din fortrydelsesret, hvis:
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

- du bryder blomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Jala Helsekost ApS
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
"Reklamation"

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation:

Jala Helsekost yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse - dog med forbehold for varens holdbarhed samt korrekt opbevaring af varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller ved skadevoldende adfærd. Du kan reklamere indenfor "rimelig tid", at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Ønsker du at reklamere over et produkt SKAL Jala Helsekost kontaktes inden du sender retur, så vi kan stå for returneringen via vores logistikaftaler. Du skal således ikke betale for fragten - og vil heller ikke kunne blive kompenseret, hvis du selv har indsendt varen.


Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og du bedes vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, samt dine oplysninger og dit ordrenummer. 


Er den/de bestilte vare(r) ikke modtaget senest 7 hverdage dage efter det oplyste afsendelsestidspunkt, opfordrer vi til at kontakte Jala Helsekost hurtigst muligt.

Køb af håndkøbslægemidler:

Der gælder specielle regler for salg af håndkøbslægemidler / håndkøbsmedicin og vi beder dig derfor være særligt opmærksom på følgende:

Ved accept af vores forretningsbetingelser bekræfter du, at du ved køb af håndkøbslægemidler hos Jala-Helsekost.dk, er fyldt 15 år eller derovre. Generelt er aldersgrænsen for håndkøbsmedicin 15 år, men der er også en 18 års aldersgrænse for køb af svage smertestillende lægemidler, der forhandles uden for apotekerne.
For håndkøbsmedicin, der indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol, de såkaldt svage smertestillende lægemidler gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.
Jala-Helsekost.dk forbeholder sig retten til på et hvert tidspunkt at kunne afvise en kundes ordre på håndkøbslægemidler, såfremt den samlede ordreafgivelse overstiger 1 pakke pr. 24 timer af lægemidler som er mærket HX (f.eks. præparater der indeholder paracetamol og ibuprofen). Håndkøbslægemidler sælges kun i Danmark.

Jala Helsekost er godkendt forhandler af håndkøbsmedicin
Du kan se vores godkendelse ved at klikke her.

Lægemiddelstyrelsen kan altid kontaktes på nedenstående informationer.
Lægemiddelstyrelsen
Axel Heides Gade 1
2300 København S
44 88 95 95

Persondatapolitik:

For at indgå en aftale med Jala Helsekost skal kunden lade sig registrere med flg. 4 personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnr. og mailadresse.

Den foretagne registrering sikrer, at Jala Helsekost kan levere den bestilte vare korrekt til kunden.
De 4 personlige oplysninger videregives ikke til 3. mand og benyttes ikke til udsendelse af uopfordret reklamemateriale.
Følgende medarbejdere har adgang til oplysningerne: ledelse og bogholderi.

Personoplysningerne, der opbevares beskyttet vha. password, opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Evt. spørgsmål ang. registreringen bedes rettet til: jala@jala-helsekost.dk
Data ansvarlig: Jala Helsekost.

Som registreret hos Jala-Helsekost, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: jala@jala-helsekost.dk.

Der kan ikke indgås aftaler med personer under 18 år.

Cookies:

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres på brugerens egen harddisk. På denne måde kan du "genkendes" ved næste besøg, når du vender tilbage til hjemmesiden for at bestille. Der lagres ikke personfølsomme data som oplysninger om dit betalingskort eller dit password i en cookie, men oplysninger om din adfærd på hjemmesiden.

E-markedsføring:

Der udsendes lejlighedsvis e-mail og sms-reklamer fra os på www.jala-helsekost.dk med gode tilbud og andre vigtige informationer for dig som kunde. Der vil blive sendt markedsføring af tilsvarende produkter og tjenesteydelser i forhold til dine køb. Du vil ikke modtage reklame som ikke har noget med Jala-Helsekost.dk at gøre. Dette gøres i overensstemmelse med markedsføringslovens § 10, stk. 2. Vi passer ligeledes godt på din e-mail og dit telefonnummer - det vil aldrig blive videregivet. Du kan til enhver tid afmelde dig.

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Erik eller Julie på jala@jala-helsekost.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
Telefon: 4171 5000
www.forbrug.dk

EU-Kommissionens klageinstans
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du bruge EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Klage indgives her: Klik her
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: jala@jala-helsekost.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret 01.09.2021.