Kundeservice
For at yde den bedste mulige service for dig, har vi samlet alle de spørgsmål, som vores kunder jævnligt stiller os, i en vidensbase.
Den kan du åbne ved at klikke på den orange knap herunder; her kan du også kontakte os direkte.
Vi besvarer alle mails indenfor 24 timer fra vi har modtaget din henvendelse - og ofte langt hurtigere end det.
Den kan du åbne ved at klikke på den orange knap herunder; her kan du også kontakte os direkte.
Vi besvarer alle mails indenfor 24 timer fra vi har modtaget din henvendelse - og ofte langt hurtigere end det.
Kontakt os
Vores kundeservice sidder klar alle hverdage, og vi bestræber os på at svare på alle henvendelser så hurtigt som overhovedet muligt.
Jala-helsekost.dk
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
jala@jala-helsekost.dk
Tlf.: 89 88 08 89
Telefonen er åben:
Mandag - torsdag 10.00-12.00 & 13.00-16.00
Fredag 10.00-12.00 & 13.00-15.00
Lørdag - søndag 08.00-12.00
Vores kundeservice sidder klar alle hverdage, og vi bestræber os på at svare på alle henvendelser så hurtigt som overhovedet muligt.
Jala-helsekost.dk
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
jala@jala-helsekost.dk
Tlf.: 89 88 08 89
Telefonen er åben:
Mandag - torsdag 10.00-12.00 & 13.00-16.00
Fredag 10.00-12.00 & 13.00-15.00
Lørdag - søndag 08.00-12.00
Ofte stillede spørgsmål
Se status på din ordre
Hvad er status på min ordre?
Vi bestræber os altid på at sende så hurtigt som overhovedet muligt. Vi får varer fra vores leverandører alle hverdage, og da vi er selv lagerførende inden for de fleste produkter, som vi sælger på Jala Helsekost, kan vi levere rigtig hurtigt.
Nedenfor kan du tjekke status på din ordre ved, at indtaste dine oplysninger.
Nedenfor kan du tjekke status på din ordre ved, at indtaste dine oplysninger.
Få sendt din ordre uden de varer som ikke er på lager
Mangler der en vare at komme på lager og vil du have de resterende varer du har bestilt? Så anbefaler vi at du får sendt din ordre uden de varer som ikke er på lager. Varen ville ikke blive eftersendt og beløbet på ordren er naturligvis justeret, således at der kun trækkes penge for det tilsendte.
Tryk på knappen herunder og udfyld med informationer. Herefter får du muligheden for at sende ordren unden manglende vare.
Tryk på knappen herunder og udfyld med informationer. Herefter får du muligheden for at sende ordren unden manglende vare.
Ønsker du at annullere din ordre?
Ønsker du at annullere din ordre, kan det sagtens lade sig gøre. Tryk på knappen og udfyld siden med dine oplysninger.
Du kan også blot at kontakte vores kundeservice på jala@jala-helsekost.dk eller via kontaktformularen her. Dog håndterer vi ikke email i kundeservice efter 16.00 i hverdagene og i weekenden, så du kan derfor ikke forvente den bliver annulleret.
Jeg nåede ikke at annullere min ordre, inden den blev sendt – hvad gør jeg nu?
Når du ikke at annullere din ordre, inden vi afsender den fra vores lager, eller fortryder du dit køb efter ordren er afsendt kan vi ikke længere stoppe ordren. Hvis den er bestilt til en pakkeshop kan du skrive til jala@jala-helsekost.dk, og bede os om at kalde pakken tilbage.
Hvis du har bestilt med hjemmelevering beder vi dig om at kontakte kundeservice, så vi kan fortælle hvordan du skal returnere pakken.
Du kan også blot at kontakte vores kundeservice på jala@jala-helsekost.dk eller via kontaktformularen her. Dog håndterer vi ikke email i kundeservice efter 16.00 i hverdagene og i weekenden, så du kan derfor ikke forvente den bliver annulleret.
Jeg nåede ikke at annullere min ordre, inden den blev sendt – hvad gør jeg nu?
Når du ikke at annullere din ordre, inden vi afsender den fra vores lager, eller fortryder du dit køb efter ordren er afsendt kan vi ikke længere stoppe ordren. Hvis den er bestilt til en pakkeshop kan du skrive til jala@jala-helsekost.dk, og bede os om at kalde pakken tilbage.
Hvis du har bestilt med hjemmelevering beder vi dig om at kontakte kundeservice, så vi kan fortælle hvordan du skal returnere pakken.
Hvorfor er min ordre sendt til en pakkeshop?
Vi vil helst aflevere pakken i din postkasse hvis du har bestilt hjemmelevering. Hvis pakken er for stor til at kunne være deri, lægger DAO den i en plastikpose ved døren. Hvis det ikke er muligt at levere pakken til døren, eller hvis dette findes usikkert, så tager DAO den med til nærmeste daoSHOP.
Det kan også skyldes at pakken er for stor, DAO leverer primært pakker om natten/tidlig morgen på scootere. Derfor må forsendelserne højst veje 3 kg (inkl. emballage).
Envidere skal varerne kunne pakkes i en kasse med følgende mål:
Højde: 10,5 cm
Længde: 31,5 cm
Bredde: 23,5 cm
Når en ordre overskrider størrelse og/eller vægt, er vi desværre nødt til at ændre forsendelsen til en pakkeshop, hvor der ikke er samme begrænsing på størrelse/vægt
Det kan også skyldes at pakken er for stor, DAO leverer primært pakker om natten/tidlig morgen på scootere. Derfor må forsendelserne højst veje 3 kg (inkl. emballage).
Envidere skal varerne kunne pakkes i en kasse med følgende mål:
Højde: 10,5 cm
Længde: 31,5 cm
Bredde: 23,5 cm
Når en ordre overskrider størrelse og/eller vægt, er vi desværre nødt til at ændre forsendelsen til en pakkeshop, hvor der ikke er samme begrænsing på størrelse/vægt
Min ordre
Kan jeg tilføje varer til min ordre?
Vi har desværre ikke mulighed for at tilføje varer til din ordre.
I praksis er dette fordi din betaling er "låst" på det beløb du godkendte da du tastede dine kortoplysninger - og vi kan umuligt hæve mere end dette beløb.
Din betaling er altså sikret igennem NETS, så vi kan aldrig hæve mere end du oprindeligt bestilte for. Det er din sikkerhed som er i højsædet ved os.
Vi kan dog i nogle tilfælde nå at annullere din ordre (hvis den ikke allerede er sendt), og så kan du lægge en ny ordre med den ekstra vare.
Kontakt vores kundeservice og forhør dig, om vi kan nå at få annulleret din ordre.
I praksis er dette fordi din betaling er "låst" på det beløb du godkendte da du tastede dine kortoplysninger - og vi kan umuligt hæve mere end dette beløb.
Din betaling er altså sikret igennem NETS, så vi kan aldrig hæve mere end du oprindeligt bestilte for. Det er din sikkerhed som er i højsædet ved os.
Vi kan dog i nogle tilfælde nå at annullere din ordre (hvis den ikke allerede er sendt), og så kan du lægge en ny ordre med den ekstra vare.
Kontakt vores kundeservice og forhør dig, om vi kan nå at få annulleret din ordre.
Hvor er min ordrebekræftelse?
Ordrebekræftelser har desværre en tendens til at havne i dit SPAM-filter så prøv altid at kigge der først.
Dit SPAM-filter kan også hedde 'Uønsket Post' eller 'Reklame', alt afhængig af dit mailsystem.
Det sker heldigvis sjældent, at vores system ikke får afsendt en ordrebekræftelse til den mailadresse du har oplyst ved placeringen af din ordre - og faktisk er det tit blot fordi du er kommet til at taste din e-mail adresse forkert :)
Ønsker du en bekræftelse af, at din ordre er gået igennem, skal du bare sende en mail hvor du oplyser dit fulde navn samt hvilken mailadresse du har registreret dig med, hos jala-helsekost.dk.
Vi vil undersøge om ordren er gået igennem og vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Dit SPAM-filter kan også hedde 'Uønsket Post' eller 'Reklame', alt afhængig af dit mailsystem.
Det sker heldigvis sjældent, at vores system ikke får afsendt en ordrebekræftelse til den mailadresse du har oplyst ved placeringen af din ordre - og faktisk er det tit blot fordi du er kommet til at taste din e-mail adresse forkert :)
Ønsker du en bekræftelse af, at din ordre er gået igennem, skal du bare sende en mail hvor du oplyser dit fulde navn samt hvilken mailadresse du har registreret dig med, hos jala-helsekost.dk.
Vi vil undersøge om ordren er gået igennem og vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Jeg har ikke modtaget min ordre?
Hos Jala Helsekost sender vi størstedelen af vores pakker inden for 1-3 hverdage. Hvis du mod forventning ikke har modtaget din levering inden for denne periode, kan du hurtigt tjekke, hvorfor din pakke lader vente på sig. Det gør du ved at følge disse 3 trin:
1. Følg linket her: Se min ordre status
2. Log ind med din helsekonto.
3. Vælg én af mulighederne på siden.
Du kan også kontakte vores kundeservice ved at klikke på linket til højre. Husk altid at oplyse dit ordrenummer i din henvendelse til kundeservice.
1. Følg linket her: Se min ordre status
2. Log ind med din helsekonto.
3. Vælg én af mulighederne på siden.
Du kan også kontakte vores kundeservice ved at klikke på linket til højre. Husk altid at oplyse dit ordrenummer i din henvendelse til kundeservice.
Kan jeg fortryde mit køb?
Hvis du af en eller anden grund fortryder dit køb efter pakken er afsendt fra os kan du stadigvæk fortryde dit køb ganske nemt.
Vi henviser for en sikkerheds skyld til vores forretningsbetingelser, så du altid har de helt opdaterede og gældende betingelser:
(Regeringen og e-mærket regulerer dette en gang om året - og vi vil gerne overholde alle regler så du er bedst muligt sikret som kunde)
forretningsbetingelser
Hvis du allerede nu ved, at du ikke ønsker din pakke og den er på vej i posten, så kan du blot "nægte modtagelse" som det hedder. Dog er dette ikke muligt hvis du har bestilt med DAO.
Hvis den er landet i en pakkeshop, kan du skrive til os og bede os om at kalde pakken tilbage. Herefter vil vi sætte pengene tilbage på det kort, du har betalt med.
Har du modtaget din ordre og har fortrudt købet, er du velkommen til at sende din ordre retur til os.
I begge tilfælde, vil vi bede dig huske, at skrive til vores kundeservice pr. mail, hvor du informere om at du har fortrudt dit køb. Her må du meget gerne oplyse dit ordrenummer, så vi hurtigt og nemt kan ekspedere din sag, når den kommer ind ad døren.
Vi henviser for en sikkerheds skyld til vores forretningsbetingelser, så du altid har de helt opdaterede og gældende betingelser:
(Regeringen og e-mærket regulerer dette en gang om året - og vi vil gerne overholde alle regler så du er bedst muligt sikret som kunde)
forretningsbetingelser
Hvis du allerede nu ved, at du ikke ønsker din pakke og den er på vej i posten, så kan du blot "nægte modtagelse" som det hedder. Dog er dette ikke muligt hvis du har bestilt med DAO.
Hvis den er landet i en pakkeshop, kan du skrive til os og bede os om at kalde pakken tilbage. Herefter vil vi sætte pengene tilbage på det kort, du har betalt med.
Har du modtaget din ordre og har fortrudt købet, er du velkommen til at sende din ordre retur til os.
I begge tilfælde, vil vi bede dig huske, at skrive til vores kundeservice pr. mail, hvor du informere om at du har fortrudt dit køb. Her må du meget gerne oplyse dit ordrenummer, så vi hurtigt og nemt kan ekspedere din sag, når den kommer ind ad døren.
Levering
Hvordan laver jeg en reklamation?
Du har naturligvis to års reklamationsret, som gælder fra den dag du modtager dine varer.
Hvis varen er gået i stykker under fragt ved ankomst, skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har opdaget fejlen. Ellers har du reklamationsret i 24 måneder under købelovens regler, hvis et produkt går i stykker.
Vi henviser lige for en god ordens skyld til vores forretningsbetingelser:
Reklamation / Garanti
I praksis er det dog ikke så langhåret som juraen gør det til.
- Du kan enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. (Forudsat at reklamationen er berettiget, naturligvis)
Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest op til to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af holdbarhedsperioden,
Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til vores kundeservice - og det er du jo allerede i gang med.
Sådan gør du:
Du skal blot sende en e-mail til vores kundeservice og beskrive problemet. Sørg for at oplyse det pågældende ordrenr. og hvilken vare det drejer sig om i mailen.
Jo mere info vi kan få på forhånd, jo hurtigere kan vi hjælpe dig.
Vigtigt:
Send ikke noget retur til os før du har skrevet med os. Vi kan ofte hjælpe hurtigere og bedre end du tror :)
Hvis varen er gået i stykker under fragt ved ankomst, skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har opdaget fejlen. Ellers har du reklamationsret i 24 måneder under købelovens regler, hvis et produkt går i stykker.
Vi henviser lige for en god ordens skyld til vores forretningsbetingelser:
Reklamation / Garanti
I praksis er det dog ikke så langhåret som juraen gør det til.
- Du kan enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. (Forudsat at reklamationen er berettiget, naturligvis)
Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest op til to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af holdbarhedsperioden,
Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til vores kundeservice - og det er du jo allerede i gang med.
Sådan gør du:
Du skal blot sende en e-mail til vores kundeservice og beskrive problemet. Sørg for at oplyse det pågældende ordrenr. og hvilken vare det drejer sig om i mailen.
Jo mere info vi kan få på forhånd, jo hurtigere kan vi hjælpe dig.
Vigtigt:
Send ikke noget retur til os før du har skrevet med os. Vi kan ofte hjælpe hurtigere og bedre end du tror :)
Der mangler et produkt i min ordre?
Mangler der noget i din ordre, så beklager vi naturligvis mange gange! Vi er heldigvis kun mennesker og af til laver vores dygtige pakkeriansatte altså en fejl.
Men bare rolig:
Der er højest sandsynligt blot tale om en pakkefejl, og det får vi naturligvis rettet så hurtigt vi kan. Du bedes blot skrive en mail til vores kundeservice og beskrive fejlen - og oplyse dit ordrenummer. Så undersøger vi sagen og få eftersendt den manglende vare hurtigst muligt, hvis der er tale om en pakkefejl.
Dog skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har opdaget fejlen. Hvis der er gået over 5 dage, kan vi desværre ikke hjælpe dig med den manglende vare.
SÅDAN GØR DU:
Skriv en e-mail til jala@jala-helsekost.dk.
Men bare rolig:
Der er højest sandsynligt blot tale om en pakkefejl, og det får vi naturligvis rettet så hurtigt vi kan. Du bedes blot skrive en mail til vores kundeservice og beskrive fejlen - og oplyse dit ordrenummer. Så undersøger vi sagen og få eftersendt den manglende vare hurtigst muligt, hvis der er tale om en pakkefejl.
Dog skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har opdaget fejlen. Hvis der er gået over 5 dage, kan vi desværre ikke hjælpe dig med den manglende vare.
SÅDAN GØR DU:
Skriv en e-mail til jala@jala-helsekost.dk.
Hvordan returnerer jeg en vare?
Kontakt os altid inden du sender en vare retur.
Såfremt du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du venligst udfylde formularen herunder, hvorefter du kan udskrive dokumentet.. Vedlæg venligst blanketten sammen med din returforsendelse. Har du ikke en printer, kan du vedlægge et håndskrevet dokument, hvoraf de ønskede informationer fremgår. Du skal stadig udfylde formularen.
Tryk her for at gå til returseddel
Din fortrydelsesret løber fra det tidspunkt, du modtager varen.
Skulle du mod forventning fortryde dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret. Det vil sige, at du til enhver tid kan returnere dit køb inden for 14 dage fra den dato, hvor du har givet meddelelse om, at du vil fortryde dit køb. Som forbruger har du ret til at teste din vare på almindelig vis – ligesom du ville gøre i en butik – og stadig have mulighed for at returnere varen.
Returadresse
Firtal Web A/S
Att: Jala Helsekost
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
OBS: Vi skal oplyse, at alle produkter indenfor personlig pleje, fødevarer og kosttilskud, vitaminer samt deslige har en værdiforringelse på 100% såfremt du åbner pakningen - og du vil derfor til enhver tid få refunderet 0 DKK hvis du returnerer en vare i brudt emballage.
Du skal selv betale for returneringen af produktet, denne omkostning refunderer vi ikke.
I henhold til bekendtgørelsen om forhandling af håndkøbslægemidler uden for apotek, §14, stk. 2 må vi ikke sælge lægemidler som er returneret fra en anden kunde, Vi er derfor også nødsaget til at betragte returnerede lægemidler som 100% værdiforringede og vil derfor vil du få refunderet 0 DKK hvis du returnerer en sådan vare.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister derfor din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Såfremt du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du venligst udfylde formularen herunder, hvorefter du kan udskrive dokumentet.. Vedlæg venligst blanketten sammen med din returforsendelse. Har du ikke en printer, kan du vedlægge et håndskrevet dokument, hvoraf de ønskede informationer fremgår. Du skal stadig udfylde formularen.
Tryk her for at gå til returseddel
Din fortrydelsesret løber fra det tidspunkt, du modtager varen.
Skulle du mod forventning fortryde dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret. Det vil sige, at du til enhver tid kan returnere dit køb inden for 14 dage fra den dato, hvor du har givet meddelelse om, at du vil fortryde dit køb. Som forbruger har du ret til at teste din vare på almindelig vis – ligesom du ville gøre i en butik – og stadig have mulighed for at returnere varen.
Returadresse
Firtal Web A/S
Att: Jala Helsekost
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
OBS: Vi skal oplyse, at alle produkter indenfor personlig pleje, fødevarer og kosttilskud, vitaminer samt deslige har en værdiforringelse på 100% såfremt du åbner pakningen - og du vil derfor til enhver tid få refunderet 0 DKK hvis du returnerer en vare i brudt emballage.
Du skal selv betale for returneringen af produktet, denne omkostning refunderer vi ikke.
I henhold til bekendtgørelsen om forhandling af håndkøbslægemidler uden for apotek, §14, stk. 2 må vi ikke sælge lægemidler som er returneret fra en anden kunde, Vi er derfor også nødsaget til at betragte returnerede lægemidler som 100% værdiforringede og vil derfor vil du få refunderet 0 DKK hvis du returnerer en sådan vare.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister derfor din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.