Køb for kr. mere, og få fri levering

Nedenstående betingelser er gældende for alle handler inden for DK mellem kunden og:

Jala-Helsekost – Møgelhøj 8 – 8520 Lystrup.
Dørsalg er ikke muligt.
CVR: 30238761.
Telefon: 7196 5559
Mandag til torsdag: kl. 9.00 - 12.30 og 13.00 - 14.00.
Fredag: kl. 9.00 – 12.00. Lørdag og søndag: lukket.
Mail: jala@jala-helsekost.dk
Webshop: www.jala-helsekost.dk

Priser:

Du behøver ikke at oprette dig som kunde for at handle hos Jala Helsekost.
De priser, du har handlet til på hjemmesiden, er de gældende. I alle priser, der er i danske kroner, er 25% moms medregnet.
Porto opkræves ikke inden for DK.
Der tillægges kun Ekspeditionsgebyr på 25 kr. incl. moms ved varekøb under 295 kr.

Bestilling:

Denne skal foretages via:
- vores hjemmeside: www.jala-helsekost.dk
Opret dig som kunde? Du har mulighed for at oprettet dig med Brugernavn og Password på vores hjemmeside, så slipper du for at indtaste dine personlige oplysninger næste gang du handler hos Jala Helsekost. Det er dog ganske valgfrit om du ønsker at oprettet en kundeprofil - eller du blot laver en "engangsbestilling", hvor du udfylder alle de obligatorisk felter (markeret med en *). Dine personlige oplysninger bliver ikke videregivet eller på andre måder udnyttet kommercielt - disse forbliver fortrolige hos Jala Helsekost.

Salg/Levering:

Uden for DK sender Jala Helsekost kun varer til Grønland og Færøerne.
Forhør venligst nærmere ved salg til Grønland og Færøerne, hvor mindste salg er 300 DKK (når dansk moms er fratrukket). Forsendelsesporto er ikke medregnet og tillægges manuelt. Kun momsrefusion ved udførsel af varer direkte til Grønland og Færøerne - ikke refusion ved levering til danske adresser. Ej heller med tilbagevirkende kraft, dvs. efter udførsel har fundet sted.

Leveringsalternativer (Pris i parentes)
- DAO: Pakkeshop (0 kr.)
- DAO: Levering til privatadresse (0 kr.)

- GLS: Pakkeshop (0 kr.)
- GLS: Levering til privatadresse (0 kr.)
- GLS: Levering til erhvervsadresse (0 kr.)

Normalt afsendes varen inden for 1-3 arbejdsdage. Leveringstiden er 1-2 dage.

Er din bestilling ikke en lagervare, afsendes ordren først, når vi kan foretage en samlet levering – ofte 3-4 arbejdsdage.
Såfremt den oplyst e-mailadresse er korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse samt en statusmail, når forsendelsen er afleveret til GLS.

Er forsendelsen ikke modtaget inden 4 arbejdsdage fra bestillingen, bedes Jala Helsekost straks kontaktes mhp. efterlysning af forsendelsen.

Flexlevering med GLS er på kundens eget ansvar. Jala Helsekost leverer ikke varer på efterkrav.

Returneres forsendelsen af GLS til Jala Helsekost pga. forkert oplyst adresse eller "ikke afhentet forsendelse", påhviler den ekstra porto kunden selv.

Betaling:


"Betalingskort":
- Ved Dankort-betaling skal du benytte flg. på Dankortet:
Kortnummer: de 16 cifre på forsiden af betalingskortet.
Udløbsdato: er angivet på forsiden.
Kontrolcifre: de tre sidste cifre i feltet på bagsiden.
- Der pålægges intet gebyr ved benyttelse af betalingskort.

"Overførsel via netbank":
- Dette benyttes ved en bankoverførsel til vor konto:
Reg.nr. 3627 - Kontonr. 0010404509 (Danske Bank ).
- Kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Produktinformation:

På vor hjemmeside oplyses varens væsentligste egenskaber. Yderligere oplysninger kan fås ved at linke til producentens hjemmeside, kontakte producenten eller Jala Helsekost telefonisk eller pr. mail.

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved ved kontakte os pr. telefon (7196 5559) pr. mail: jala@jala-helsekost.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som også er vedhæftet din ordrebekræftelse. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 40-70 kr. ud fra gældende takster med GLS og PostNord.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  2. Levering af varer, som må anses for at blive forringet eller forældet hurtigt (herunder fødevarer og varer der skal opbevares på køl).
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  4. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

- du bryder blomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Jala Helsekost ApS
Møgelhøj 8
8520 Lystrup
"Reklamation"

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation:

Købelovens mangelsregler kan findes anvendelse på varekøb.
Jala Helsekost yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse - dog med forbehold for varens holdbarhed samt korrekt opbevaring af varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller ved skadevoldende adfærd. Du kan reklamere inden for "rimelig tid", at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved returnering af en reklamationsvare, hvor kopi af faktura altid skal medsendes, skal Jala Helsekost’s anvisninger følges. Er reklamationen berettiget, refunderer Jala Helsekost (rimelig) returporto, der overføres til kundens bankkonto.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Jala-Helsekost
Møgelhøj 8
8520 Lystrup

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Er den/de bestilte vare(r) ikke modtaget senest 7 hverdage dage efter det oplyste afsendelsestidspunkt, opfordrer vi til at kontakte Jala Helsekost ApS hurtigst muligt.

Persondatapolitik:


For at indgå en aftale med Jala Helsekost skal kunden lade sig registrere med flg. 4 personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnr. og mailadresse.

Den foretagne registrering sikrer, at Jala Helsekost kan levere den bestilte vare korrekt til kunden.
De 4 personlige oplysninger videregives ikke til 3. mand og benyttes ikke til udsendelse af uopfordret reklamemateriale.
Følgende medarbejdere har adgang til oplysningerne: ledelse og bogholderi.

Personoplysningerne, der opbevares beskyttet vha. password, opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Evt. spørgsmål ang. registreringen bedes rettet til: jala@jala-helsekost.dk
Data ansvarlig: Jala Helsekost.

Som registreret hos Jala-Helsekost, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: jala@jala-helsekost.dk.

Der kan ikke indgås aftaler med personer under 18 år.

Cookies:

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres på brugerens egen harddisk. På denne måde kan du "genkendes" ved næste besøg, når du vender tilbage til hjemmesiden for at bestille. Der lagres ikke personfølsomme data som oplysninger om dit betalingskort eller dit password i en cookie, men oplysninger om din adfærd på hjemmesiden.

Klageadgang:


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Erik eller Julie på jala@jala-helsekost.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
Telefon: 4171 5000
www.forbrug.dk

EU-Kommissionens klageinstans
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du bruge EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Klage indgives her: Klik her:
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: jala@jala-helsekost.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret 09.11.2017.


Varen tilføjes til din kurv

Kunne ikke tilføje til kurven

Gå til bestilling

Opdaterer din indkøbskurv

cart-loader