Gratis fragt over 295 kr. - ellers 25 kr.

Gratis fragt over 295 kr. - ellers 25 kr.

Dag-til-dag levering

Dag-til-dag levering

Kvalitet til lavpris

Kvalitet til lavpris

Bedst bedømte

Bedst bedømte

Kategorier

MitID Guide 
Ny identifikationsløsning - NemID udskiftes med MitID
Det klassiske NemID papkort udskiftes med ny brugervenlig MitID-app.

| Hvad er MitID?
| Sådan gennemføres betaling
| Betal med Mobilepay

Hvad er MitID?

MitID er fremtidens svar på NemID. For at øge sikkerheden ved onlinehandel, udskiftes NemID med MitID, som på sigt skal sikre din onlinesikkerhed. Det hele bliver digitaliseret, det betyder derfor at det fysiske NemID kort bliver afskaffet, fremover vil du skulle bekræfte din identitet gennem MitID-appen på din smartphone eller tablet.
OBS: Udfasningen af NemID starter i Oktober 2021. Det forventes at NemID er helt udskiftet med MitID til sommeren 2022.

Alternativt kan du betale med Mobilepay, som ikke kræver MitID ved hver betaling.

Hvorfor MitID?

MitID ligner NemID og du som forbruger vil med stor sandsynlig ikke opleve de store forandringer. Den nye teknologi giver en mere omfattende beskyttelse af din identitet når du færdes online.

Sådan betaler du med MitID

1. Udfyld kortoplysninger
Når du gennemfører din ordre, skal du indtaste følgende oplysninger:

  • Kortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre (CVV/CVC-nummer)


2. Godkend betaling
Herefter skal din betaling godkendes på en af følgende to måder:

  • Godkend med MitID-app eller SMS-kode: Indtast brugernavn og adgangskode, og godkend betalingen via. MitID eller SMS-kode.
  • Engangskode og personlig kode: Du modtager en engangskode på SMS, som indtastes med en selvvalgt, personlig kode. Det kræver, at du registrerer dit mobilnummer og et kodeord til dit kort. Dette skal gøres på NETS' hjemmeside (åbner i et nyt vindue).

Betal med Mobilepay - hurtigt og sikkert

I betaling med Mobilepay er du allerede tilknyttet med MitID på dit køb, og du møder derfor ikke yderligere to-faktor-godkendelse

Sådan betaler du med Mobilepay

  • Vælg Mobilepay som "Betalingsmåde" i kurven
  • Indtast dit telefonnummer og tryk "Fortsæt"
  • Du får nu en betalingsanmodning fra Mobilepay på din telefon, som du skal godkende
  • Godkend betalingen på din telefon

OBS: Efter de nye ændringer kan du være ude for, at du skal godkende din første nethandel med MitID, når du bruger Mobilepay.

Ofte stillede spørgsmål

Jeg har ikke en smartphone – kan jeg så ikke benytte MitID?

MitID er for alle - også dem, der ikke ejer en ny og moderne smartphone. MitID-appen virker på stort set alle telefoner, som bruges i Danmark i dag (f.eks. iPhone 5s og opefter og de fleste Android-telefoner). Har du ikke mulighed for, eller ønske om at bruge MitID, findes der fysiske alternativer, som man kan tyde til herunder f.eks: En MitID kodeviser eller en MitID kodelæser.

Hvorfor skal man opdatere sine ID-oplysninger for at få MitID?
Man har valgt at stramme kravene for MitID for, at etablere en stærkere digital sikkerhed. Man har truffet en beslutning om at udskifte NemID, som blev lanceret i 2010, da man har fundet flere huller, der bedst kunne lappes ved at skabe et nyt moderne digitalt verifikationssystem.

Hvordan opdaterer man sine ID-oplysninger?
Ønsker du at opdatere din ID-oplysninger på egen hånd, kan du scanne dit pas i NemID-nøgleappen. For at kunne gøre det, kræves et gyldigt dansk pas samt en telefon med NFC-teknologi. Hvis du ikke er i besiddelse af et gyldigt dansk pas, eller en telefon med den tilstrækkelige teknologi, anbefales det at du henvender dig hos Borgerservice.

Hvordan får jeg hjælp til MitID?
Hvis du sidder inde med flere spørgsmål, så tøv ej. MitID er kommet for at blive og du skal selvfølgelig have alt den hjælp det kræver. Vores kundeservice er altid klar på at hjælpe dig på vej. Har du brug for en dybere hjælp anbefaler vi, at du kontakter din lokale Borgerservice, eller tilgår Ældresagen, som har iværksat et hjælpecenter i overgangsfasen mellem NemID og MitID. Held og lykke.

Har du brug for hjælp?

Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har problemer med MitID i betalingen. Vi bestræber os på at svare alle henvendelser så hurtigt som muligt.

Mail: jala@jala-helsekost.dk

Telefon: 89 88 08 89
10.00 - 12.00 & 13.00 - 15.00 (mandag til fredag)